2020-03-12 07:25:30

Kako razviti i ostvariti poduzetničku ideju?

Prije nastanka svakog nama poznatog proizvoda nalazila se jedna dobra ideja. Puno je osoba došlo do ideja kako odrađene proizvode učiniti kvalitetnijim ili pak na koji način nekim proizvodom doprinijeti rješavanju određenog problema. Doći do dobre poslovne ideje zanimljiv je proces, a prvi korak u tom procesu je odgovaranje na pitanje „Kako mogu svojom idejom riješiti određen problem?“ Prvi dio odgovora, a ujedno i najteži je pronaći dobru ideju za posao. Smisliti dobru poslovnu ideju je izazov svakome tko želi pokrenuti svoj posao. Bez obzira kakva ideja bila vi kao budući poduzetnici jednostavno morate preuzeti veliku količinu rizika. Preuzimanje rizika je zapravo glavna razlika između osobe koja radi za nekog i osobe koja radi za sebe. Kako doći do poslovne ideje na osnovu koje ćete izgraditi svoje poslovanje?

Sve što trebate učiniti je ispitati sami sebe u čemu ste dobri, nakon toga jednostavno naći postojeći proizvod ili uslugu koju ćete učiniti boljom od postojeće. Usluga ili proizvod mora biti dovoljno dobra kako bi privukla ljude da žele platiti za nju.

Postoje različiti način kojima možete doći do odlične ideje. Jedan od njih je da razmislite na koji način svoj hobi možete pretvoriti u poduzetnički uspjeh. Naprimjer, volite putovanja? Mogli biste organizirati svoje vlastite aranžmane. Naučiti ljude kako uštedjeti novac i dati im najbolje ponude putovanja. Volite slikati? Mogli biste postati profesionalni fotograf i prodavati svoje usluge ili podučavati druge kako napraviti super fotografiju.

Znanost je identificirala elemente kreativnog procesa, te opisala korake i metode kojima se dolazi do novih ideja. U nastavku ćemo opisati neke od tehnika osmišljavanja poslovnih ideja.

 

TEHNIKA 1.

Problem – rješenje

Jedan od najpouzdanijih načina da dođete do nove poslovne ideje jeste da promatrate i uočavate svakodnevne probleme ili frustracije s kojima običan čovjek živi. Kada identificirate neku takvu situaciju, pokušajte zamisliti kako bi se ona mogla riješiti, odnosno kakav proizvod (ili usluga) bi mogao nekome olakšati svakodnevni život.

 

TEHNIKA 2.

Kupiš jedan, dobiješ dva

Još jedan od načina da se dođe do nove ideje za pokretanje posla, je da pokušate smisliti koja bi se dva različita proizvoda  mogla spojiti u jedan, potpuno nov proizvod, kakav još ne postoji na tržištu. Danas smo okruženi nepreglednim morem proizvoda i usluga, koji služe  zadovoljavanju najraznovrsnije potrebe, želje  suvremenog potrošača. U tolikoj masi proizvoda, uvijek postoji mogućnost da se kreira novi proizvod, koji će zamijeniti dva ili tri postojeća i na taj način nekome uštedjeti vrijeme i novac.

 

TEHNIKA 3.

Što bi bilo, kad bi bilo

Do nove poslovne ideje možemo doći i koristeći jednu netipičnu tehniku, koju najčešće koriste djeca kad maštaju ili sanjare. To je ono čuveno dječje pitanje “Što bi bilo, kad bi bilo?“ Dakle, promatrajte neke od proizvoda s kojima se susrećete, promatrajte njihova ograničenja i nedostatke te pokušajte  zamisliti što bi bilo kada bi taj proizvod mogao pružiti bolju funkcionalnost, a koju danas ne može.

Sada kada ste osmislili svoju ideju vrijeme je da krenete u razvoj osobina koje će Vam pomoći da tu ideju jednog dana plasirate na tržište.

U tom procesu važno je:

 

BITI UPORAN - Uporan poduzetnik neće odustati od svojih poduzetničkih pothvata, čak ni pod cijenu da isti ne ostvare zapažen početnički uspjeh, kao ni financijsku dobit. Jasna vizija, stalan rad te nepovođenje za tuđim riječima obeshrabrenja i okolinom krase uspješnog poduzetnika.

 

NE BOJATI SE PREUZETI RIZIK - poduzetnikova osobina svjesnog izlaganja visokim rizicima i neizvjesnosti u vezi s budućim rezultatima, rizičniji poslovi obično donose i veću dobit i zbog toga poduzetnik mora imati osjetilo za predviđanje budućnosti te biti spreman suočiti se s različitim poslovnim poteškoćama.

POSTAVLJAJTE CILJEVE - kada nešto postavite kao cilj lakše ćete to ostvariti. Naime, ciljevi se moraju postavljati kratkoročno (do godine dana) i dugoročno, a to su obično ciljevi na 5 godina. Za to je potreban jasno razrađen poslovan plan tko Vam i kako može pomoći u ostvarivanju ciljeva.

 

SAMOUVJERENOST - vjerovanje u sebe, vlastite snage i sposobnosti. Temeljna je poduzetnikova osobina.

 

Maria Tomić Preiner, dipl. psihologinja i dipl. socijalna radnica

 

Članak je nastao u sklopu projekta: „Sinergija održivog razvoja i poduzetničke aktivnosti u školskim klupama“, koji se provodi u sklopu Švicarsko-hrvatskog programa suradnje. Program sufinancira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske.

Stajališta izražena u ovom članku isključiva su odgovornost Centra za edukaciju i savjetovanje Sunce i ne odražavaju nužno stajalište Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske.

 


Ekonomska škola Vukovar