preskoči na sadržaj

Ekonomska škola Vukovar

 

 

Inkluzivno obrazovanja polazi od toga da svi učenici, pa tako i učenici s teškoćama u razvoju, imaju jednako pravo na kvalitetno obrazovanje sukladno svojim sposobnostima, mogućnostima i interesima.

Umjesto da se učenici prilagođavaju obrazovnom sustavu, obrazovni sustav se prilagođava svim učenicima. Tako prilagođeni obrazovni sustav u mogućnosti je prepoznati i zadovoljiti različite odgojno-obrazovne potrebe različitih učenika. i na taj način omogućuje zajedničko školovanje svih učenika.

Osnovno polazište nkluzivnog odgoja i obrazovanja jeste da uvjeti u okruženju za svakoga učenika moraju odgovarati njegovim individualnim snagama, interesima i potrebama u učenju. 

Učenici s teškoćama u razvoju, kao i ostali učenici, predstavljaju heterogenu skupinu te imaju višestruke, različite i promjenjive potrebe. Te potrebe proizlaze iz čitavog niza faktora, kao što su: osobno iskustvo, prethodno stečena znanja, njihove sposobnosti i osobine, kompetencije, navike, interesi, ciljevi te uži i širi socijalni kontekst. U skladu s navedenim, neki će učenici trebati stalnu dodatnu odgojno-obrazovnu podršku u svim ili samo nekim područjima učenja i predmetima, a drugi privremenu i ograničenu.

Kako bi se učenicima osigurali odgovarajući oblici podrške, potrebno je kontinuirano i sustavno pratiti njihov cjelokupni razvoj (tjelesni, kognitivni, jezični, govorni, komunikacijski, socioemocionalni) te rano i pravodobno utvrditi razvojne i okolinske rizike. U procesu prepoznavanja i otkrivanja odstupanja u psihofizičkom razvoju i/ili utvrđivanja rizičnih čimbenika (koji mogu proizlaziti ili iz osobina samog učenika ili karakteristika užeg i šireg socijalnog okružja) sudjeluju svi ključni sudionici - učitelji/nastavnici, stručni suradnici, roditelji/skrbnici te, prema potrebi, relevantni vanjski stručnjaci. Inkluzivnim pristupom procjenama teškoća ne smije se pristupiti isključivo s gledišta medicinskih stanja, već ih je važno temeljiti i na procjenama odgojno-obrazovnih djelatnika škole te prema potrebama dopuniti mišljenjima stručnjaka izvan škole. Cilj je pružanje jedinstvenog sustava podrške svim učenicima., a promjene koje zahtijeva inkluzivna škola vrlo su složene i zahvaćaju sve razine funkcioniranja škole. Njezini su nositelji učitelji/nastavnici, stručni suradnici škole (u partnerskoj suradnji s roditeljima), savjetnici agencija nadležnih za odgoj i obrazovanje, stručni timovi, pomoćnici u nastavi ili stručni komunikacijski posrednici i drugi stručnjaci iz ustanova socijalne skrbi, zdravstvenih ustanova te drugih specijaliziranih ustanova.

Inkluzivno djelovanje odnosi se na pružanje primjerene odgojno-obrazovne podrške svim učenicima kojima je podrška potrebna u procesima učenja, poučavanja, iskazivanja naučenoga te socijalizacije unutar škole. Promjene se odnose na fleksibilnost učenja u smislu uporabe prikladnih nastavnih materijala, tehnika i strategija poučavanja kojima se mogu zadovoljiti različite odgojno-obrazovne potrebe učenika. Nastavni proces čini oblikovanje poticajnih, raznovrsnih aktivnosti koje omogućavaju stjecanje funkcionalnih iskustava učenika i razvoj kompetencija učenika, a time i potpunu uključenost učenika u sadržaje kurikuluma i kurikulumskih aktivnosti. Opisani pristup u nastavi podržava razlikovnu (diferenciranu) nastavu te individualizirano učenje i poučavanje koje se temelji na uvažavanju različitih pristupa učenju u skladu s individualnim odgojno-obrazovnim potrebama učenika. Uzimajući u obzir razvojne osobitosti, učenik postaje aktivan sudionik nastavnog procesa i kurikuluma koji treba zadovoljiti odgojno-obrazovne potrebe učenika. Pritom treba imati u vidu sve strukturalne dijelove kurikuluma: opće ciljeve, odgojno-obrazovne ishode, sadržaje, strategije učenja i poučavanja (metode i postupci, oblici rada, sredstva i tehnologije) te vrednovanje postignuća učenika uz povratne informacije. Važno je brinuti da su svi dijelovi kurikuluma međusobno povezani i da utječu jedni na druge. Uloga učitelja/nastavnika je da, uz podršku stručnoga suradnika škole, a u skladu s njihovim kompetencijama, osigura kvalitetno provođenje individualizirano i diferenciranog učenja i poučavanja.

(prilagođeno prema Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama, Ministarstvo znanosti i obrazovanja, srpanj 2021.)

 

 

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 

 

 

Priloženi dokumenti:
R31.08.23.-pojedini odjeli - V2.pdf

 
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

 

 

 

 
 

 


 

 
Ispis statistike od 22. 1. 2011.

Ukupno: 921064
Ovaj mjesec: 3472
Danas: 114
 

Trenutno online:

 
 > Defektološki kutak  > INKLUZIJA
CMS za škole logo
Ekonomska škola Vukovar / Stjepana Filipovića 6, HR-32010 Vukovar / www.ss-ekonomska-vu.skole.hr / ured@ss-ekonomska-vu.skole.hr
preskoči na navigaciju